Forside > Uncategorized > Street fotografering

Street fotografering


Street fotografering er en svær gren indenfor fotografiet.

Svær fordi man kommer tæt på folk, der egentlig ikke lige havde forestillet sig at de skulle fotograferes.

Jeg har det svært ved at gå hen til fremmede folk og spørge om jeg må tage et billede af dem. Det er grænseoverskridende. Jeg har talt med et par “ofre” som forklarer det således: “du tager noget med hjem af os, som vi ikke ved hvordan du bruger!” På sin vis giver det god mening.

Hertil må jeg også konstatere at der er forskel på om du stiller dig op med et lille kamera eller et stort Nikon D800 kamera. Det store kamera definerer dig straks – hos de fleste – som “professionel fotograf” og ikke turist.

Når jeg rejser, så foretrækker jeg at betragte den lokale befolkning. Jeg elsker at sidde på en cafe og se folk der går forbi.  Hvor er de på vej hen? Hvor kommer de fra? Har de haft en dejlig dag? Har de haft en speciel oplevelse i dag?

Jeg øver mig på at komme helt tæt på folk, og får oftest et venligt smil, når jeg tger kameraet fra øjet og smiler til dem.

image

image

image

image

Kategorier:Uncategorized Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

