Forside > Uncategorized > Jeff Wall på Louisiana – spild af tid

Jeff Wall på Louisiana – spild af tid


Påsken skulle blandt andet bruges til at være lidt kulturel.
Så derfor gik turen til museet Louisiana i Nordsjælland for at se Jeff Walls billeder.

image

Jeff Walls billeder er ikke snapshots, men opsatte billeder, hvor han ønsker at genskabe en stemning.
Han scenograferer billedet til at reflektere noget han har set, og ‘ikke nåede’ at fotografere.

image

Men …… så er der noget jeg ikke forstår….nedenstående kæmpe dias billede hedder ‘monolog’.

image

Jeg ved ikke hvad der imponerede mig mest: 1) at jeg åbenbart et kulturel novise, 2) nogle af de andre gæster, der efter at have betragtet billedet, gik hen til det lille forklarende skilt,  hvorpå der stod ‘monolog’ og til deres ‘jamen ihh..’, 3) at jeg tænkte på to kloge udtalelser: ‘kunsten ved kunst er ikke at lave den, men at sælge den’ (Storm P.) og H.C. Andersens Kejserens nye klæder.

Udstillingen faldt ikke i min smag. Kun et billede imponerede lidt. Dette ‘snapshot’ :

image

Dette kunne enhver have taget i f.eks. New York. Men dette er åbenbart iscenesat. Men så spørger jeg – uvidende som jeg er – hvorfor ikke bare skyde snapshotet udenfor et diskotek.

Konklusionen for mig: spild af tid.

image

Kategorier:Uncategorized
  1. 8. april 2015 kl. 16:57

    Interessante, men specielle billeder🙂

    http://www.gadgethuset.tumblr.com

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

