Forside > Udstyr > Update på batteri fra batteries-online.dk

Update på batteri fra batteries-online.dk


Kort før sommerferien skrev jeg et review på uoriginale batterier til mit Nikon D800 kamera (link). Man må jo aldrig løbe tør for batteri, og slet ikke på den kommende sommerferie.

Jeg testede et batteri fra batteries-online.dk og fandt det billigt og det så ud til at virke fuldt ud på linie med mine originale batterier.

Nu har jeg testet batteriet over et par måneder, og på det seneste har jeg konstateret

  • – at det meget hurtigt mister strømmen
  • – at ved en opladning natten over, så er batteriet stadigvæk kun 70% opladet.

Batteri

Med andre ord, så virker batteriet ikke længere 😦

Jeg har naturligvis kontaktet virksomheden, som mener at der er tale om et defekt batteri, samt at man ville fremsende et nyt. Det er endnu ikke modtaget.

Jeg er reelt i tvivl om det ikke blot er kvaliteten, der er dårlig. Jeg har tidligere benyttet uoriginale batterier til mit Olympus kamera og dem havde jeg aldrig problemer med.

UPDATE: 2 dage efter dette indlæg, som kom erstatningsbatteriet ned posten. Nu tester jeg dette i et stykke tid og konstaterer forhåbentligt at det først tilsendte blot var defekt.

Kategorier:Udstyr Tags: , ,
  1. Thomas Rasmussen
    29. oktober 2014 kl. 20:18

    Jeg har købt et Hähnel batteri (hos PhotoShop Danmark) ved siden af mit originale Canon. Det fungerer og holder helt på højde med det originale. Det er absolut en anbefaling værd.

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

