Forside > Udstillinger, Gallerier og Konkurrencer > Koncertbilleder: North Sea Jazz Festival

Koncertbilleder: North Sea Jazz Festival


NorthSeaJazzlogo
Blev introduceret til North Sea Jazz festivallen i år. Festivallen er den 38. festival og foregår i Rotterdam i Holland.

Normalt er jeg ikke den store jazz fan, men festivallen har et spor, hvor navne som Pharrell Williams, Al Jarreau, Hall & Oates, Nile Rodgers og ikke mindst Stevie Wonder spillede.

Festivallen løber over 3 dage og jeg håbede på at få taget nogle billeder, og få afprøvet mit Tamron 70-200 F2.8- objektiv, naturligvis i kombination med at lytte og nyde god musik.

Desværre gjorde arrangørerne meget ud af at oplyse at “professionelt kamera udstyr” ikke var tilladt. Så den første dag valgte jeg at lade kameraet blive på hotellet.

Tasker blev kontrolleret ved indgangen, men jeg fik talt med et par folk om lørdagen, der alligevel havde et semiprofessionelt kamera med. Så derfor tog jeg chancen til koncerterne søndag.

Jeg fjernede Nikon-remmen, batterigreb, modlysblænde, mv. og satte mit 24-70 objektiv på. Min svigerinde fik mit 70-200 med i tasken. Ved døren accepterede man, at mit D800 var et begynderkamera!

Det kom der en del gode billeder ud af. Jeg valgte at køre med en blænde på F/2.8 og ISO’en på Auto. Satte min lid til at ISO-støjen ikke ville blive kritisk.

Her er nogle af mine billeder af den legendariske duo: Hall & Oates

Hall and Oates

Hall and Oates

Hall and Oates

Hall and Oates

Hall and Oates
Hall and Oates

Hall and Oates

 

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

