Forside > Udstyr > Nyt batteri til mit Nikon D800

Nyt batteri til mit Nikon D800


Jeg har skrevet det mange gange i denne blog og i mine artikler på min hjemmeside: løb ikke tør for batterier.

Der er ikke noget mere kedeligt end at løbe tør, for eksempel fordi man har brugt den indbyggede blitz inde i kirken. Mange glemmer åbenbart, at den indbyggede blitz bruger en masse kraft fra samme batteri.

Har du en GPS-enhed, så får denne strøm fra et og samme batteri.

Er man afsted på ferie, så skal man have ekstra batterier med sig!

Og batterier behøver ikke koste en formue. Man kan sagtens bruge uoriginale batterier. Det har jeg gjort nu af flere omgange, og aldrig haft problemer.

Så står du og skal investere i et nyt batteri, så har jeg her lavet en lille prissammenligning på et batteri til mit Nikon D800.

Nikon-EN-EL-15-batteryMine krav til et batteri er:

  • Model EN-NL 15
  • 7.0 Volt
  • Lithinium-ion (Li-ion) batteri.
  • 1900 mA, dvs. styrken i batteriet
  • CE-mærket

Så er lille tur rundt på nettet gav følgende informationer:

Batteribyen.dk – Kr. 699 (originalt)

  • kr. 299,- men så kun 1400 mA

ImageHandlerBatteries-online.dk – Kr. 365,-………………………………………………………>

Inkclub.com – Kr. 759,-

B.J. Trading – Kr. 434,- (originalt)

Computersalg – Kr. 440,-

Kamerahuset – Kr. 695,- (originalt)

Foto-C – Kr. 798,- (originalt)

Batterier.dk – 259,- (kun 1400 mA)

Photoshop.dk – 695,- (originalt)

Nikons egen webshop – 795,- (originalt)

Activfoto.dk – 395,- ((kun 1400 mA)

  • tilbud på 3 stk. Duralcell 1400 mA batterier til kr. 695,-

 

 

Jeg havde sat det nye batteri fra Batteries-online under et fotoshoot i går, hvor jeg tog mange billeder. Jeg tog batteriet ud efter en længere og intens omgang billeder og batteriet føltes ikke “ophedet”. Jeg havde ingen performance problemer

 

 

en-el15Har du forresten checket dit originale Nikon batteri ? Nikon tilbagekaldte to partier tilbage i maj 2013, da disse overophedede og derfor kunne risikere at ødelægge kameraet!

Check dit batteri her.

Kategorier:Udstyr Tags: , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. 29. oktober 2014 kl. 19:25

Kom gerne med en kommentar.

