Forside > Causerier > Det blev til en masse spændende år med FotoMarathon

Det blev til en masse spændende år med FotoMarathon


Som de trofaste læsere af denne blog ikke kan have undgået at bemærke, så har jeg været med til at arrangere danmarks ældste fotokonkurrence FotoMarathon igennem 5½ år.

Det har været spændende at få konkurrencen ud i landet, så det ikke kun var en Københavner begivenhed.

Det har været spændende at introducere mobilfolket til konkurrencen, og jeg havde set frem til at se netop denne gruppe vokse kraftigt ved det kommende arrangement.

At FotoMarathon også nu afvikles i over 50 byer rundt omkring i verdenen er jeg også stolt over. Jeg var med til det første fotomarathon i Cairo, hvor emnerne udfordrere systemet., blot 9 dage før det arabiske forår ramte Egypten. Jeg har haft skype-hyggelige samtaler med George fra Grækenland, Eddy fra Kenya, Douglas fra Venezuela, NagNyi i Myanmar, Andrea i Berlin, og mange mange flere. Det er dejligt at følge deres spæde start og se endnu et FotoMarathon blomstre op på verdenskortet.

FotoMarathon arbejdet er frivilligt og ganske ulønnet. Det stiller specielle krav til samarbejdet og venskabet i arrangørgruppen, herunder tillid og respekt. Derfor kommer der en tid, hvor man må vurdere sit engagement, trække en streg i sandet, og træffe et valg.

Det er med stort vemod at jeg med øjeblikkelig virkning har valgt at trække mig. Det giver plads til større engagement i andre projekter, og det glæder jeg mig til.

FotoMarathon2014

Kategorier:Causerier Tags: ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

