Forside > Causerier, Mobilrelaterede > Med mobilen får vi mulighed for at fange groteske situationer

Med mobilen får vi mulighed for at fange groteske situationer


Jo…jeg er klar over at jeg flere gange har skrevet, og ikke mindst stærkt påpeget på mine kurser, at man ALTID skal have sit kamera med sig.

Har du ikke dit kamera med dig, så får du heller ikke muligheden for at skyde lige netop det der fantastiske “presse” billede fordi du er det rette sted på det rette tidspunkt.

MEN…nej, jeg har ikke mit store Nikon D800 kamera med mig over alt. Jeg lever ikke af at være fotograf, og der er gange hvor det må blive i bilen og måske helt der hjemme.

Og så er det jo lige at kameraet i ens mobiltelefon bliver en handy og smart lille ting.

Idag var jeg omkring Bispebjerg Hospital og observerede dette groteske scenarie.

1391437_10151699666846123_422745342_n

Her serveres maden til patienterne. Fadene står fremme. Vi er ude på gangen på “Medicinsk Akut Modtagelse”. Kort forinden har jeg set en alt-mulig-mand forsegle døren ind til en isolationsstue med bredt rødt tape. På døren står der advarsler om hvordan personalet skal forholde sig, hvis de skulle ind på stuen. Det skal de ikke længere, nu døren er forsejlet. Bemærk det røde stykke tape, der er spændt foran døren (og hen til maden). Yderst til venstre står den vogn hvor læger og sygeplejersker kunne tage masker, hansker, mv. inden de gik ind på stuen.

Man siger jo at mange folk bliver syge af helt andre sygdomme, når de indlægges. Kunne dette være en af årsagerne ?  (Vi bestilte mad hjemmefra).

Men tilbage til fotografiet….havde det ikke været for kameraet i min mobiltelefon, så havde jeg ikke fået taget dette billede, og derved dokumenteret det – i mine øjne – groteske her.

Det er hørt før – fotojournalisterne udfordres af alle os “amatører”, der hurtigt kan tage billederne, netop fordi vi tilfældigvis er på den rette plads på det rette tidspunkt og tager vores kamera frem.  Og igen netop et godt argument for at have et godt kamera i sin mobiltelefon.

 

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

