World Press Photo 2013


Så nåede jeg endelig ind og se årets World Press Photo i Pressen hos Politiken.

For jer der ikke kender til World Press Photo, så regnes det for at være den fornemste pris en fotojournalist kan opnå.

WorldpressPhoto2013

2013, Observed Portraits, 1st prize stories,Photographer: Ebrahim Noroozi

Jeg havde smugkigget på http://www.Worldpressphoto.org  og nydt billederne. Men jeg ved af erfaring fra tidligere udstillinger at en computerskærm slet ikke kan matche en udstilling hvor billederne vises i formatet 150 x 100 cm (eller noget i den stil). Sikke en effekt billederne får.

Jeg beklager dette sene review på udstillingen som sluttede i dag, men jeg vil derfor opfordre dig til at kigge ind på hjemmesiden www.worldpressphoto.org og lade dig inspirere og fange af de barske billeder, der hver i sær fortæller om nogle af de frygtelige historier, der foregik i det forgangne år.

Desværre var det igen billeder fra enten kampene i Syrien eller det israelske militærs bombninger i Gaza, der løb med førstepræmierne😦

 

Fotograf: Paul Hansen

Fotograf: Paul Hansen

 

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

