Forside > Gadgets, Udstyr > Opdatering af mit review på GPS-dimsen til Nikon

Opdatering af mit review på GPS-dimsen til Nikon


Nu har jeg haft denne GPS-dims med ude i marken på et shoot her i weekenden…og har fået lidt nyere viden, som desværre ikke er superpositiv.

Jeg har blogget om den i sidste uge her

DAWN-di-GPS

Min kritik:

  1. Som det kan ses på dette billede herover, så skal dimsen sættes ind i det 10 polede stik på kameraet. Desværre skal det ikke skues fast, men en slags gummimembran skal holde dimsen på plads. På et shoot her i weekenden oplevede jeg at dimsen flere gange at den faldt ud. Producenten må være klar over problemet, for der følger en lille snor med, som man skal fortøje til kameraet, så man ikke taber GPS-dimsen.
  2. Dimsen bruger strøm fra kameraet. Dette betyder at den derved også mister signalet, når den falder ud eller kameraet. Nu skal man vente på at dimsen genfinder signalet, hvilket den fint viser med den lille lampe på siden, der blinker indtil sateliter er fundet og den er klar. Det kan der godt gå en rum tid med. Og det er rigtigt slemt hvis man er indendørs. Kameraet har nu stået under den samlede tid, det har taget mig at skrive dette indlæg og søgt efter et signal. Det havde nu været smart, hvis et lille batteri holdt på signalet.

Nu har jeg skrevet til producenten i Hong Kong og skal nok vende tilbage, når jeg hører fra dem.

Ps.: Jeg skriver dette indlæg fordi jeg formoder at mange Nikon brugere overvejer at investere i denne dims. Jeg kan i hvertfald se at det tidligere indlæg er læst ganske mange gange.

UPDATE: læs svaret fra producenten her

Kategorier:Gadgets, Udstyr Tags: , ,
  1. Johnny Petersen
    4. juli 2013 kl. 10:21

    Dejligt med denne kritik, så man er opmærksom på det du beskriver. Ser frem til at du hører nærmere fra producenten, da jeg selv overvejer at anskaffe en sådan.
    Mvh
    Johnny Petersen

  1. 1. juli 2013 kl. 20:32
  2. 3. juli 2013 kl. 22:34

Kom gerne med en kommentar.

