Forside > Causerier > Hvad bruger en fotograf sin tid på?

Hvad bruger en fotograf sin tid på?


Billede1

I et udenlandsk fotograf forum faldt jeg over denne grafik, som jeg først trak på smilebåndet af. Men da jeg så stod lidt senere og skænkede mig en kop kaffe, vendte tallene tilbage.

Jeg oplever især disse holdninger, når jeg fotograferer folk, det være sig modeller, venner, brudepar, osv. Disse folk tror at det bare liii’e er at gå hjem og uploade billederne til en Dropbox, og det var så det. For hvor svært kan det så lige være at tage et billede.

Nu har jeg undervist ganske mange nybegyndere, hvor vi netop har været igennem mange af de ting, der netop gør et billede bedre. Noget så banalt som en vandret horisont eller brugen af det gyldne snit.
Og når du kommer hjem med 500 billeder, så skal de sorteres og rettes til, for til sidste at blive uploaded til Dropboxen.

Ja..jo…stopper nu..inden dette indlæg tangerer et surt opstød eller afspejler en frustration om at jeg vil ud og tage flere billeder 🙂

 

Kategorier:Causerier Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

