Forside > Causerier > Bag om billedet

Bag om billedet


Funny-Photography-520x346

Første gang jeg så på dette billede, så tænkte jeg: “Godt fanget af den fotograf, der tog dette billede”. Men billedet ville ikke slippe min underbevidsthed, så jeg fandt frem til billedet igen, for at “se bag om billedet”.

Bagrunden fortæller mig, at der er tale om en eller anden demonstration og minimerer derfor at det er et opsat billede.

Men det der fangede mig er følgende: forestil dig at du er fotografen på billedet. Altså kort før du sætter dig hen foran soldaten for at tage det billede! Hvilke tanker er gået igennem hans hoved før og under han “skød” dette billede?

Ville du have mod til at gå hen foran soldaten ?

Ps.: Prøv at lægge mærke til hans blik, hans kameravinkel – hvor tror du hans fokuspunkt ligger og hans dybdeskarphed ?

Kategorier:Causerier Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

