Forside > Mobilrelaterede, Udstyr > Microsofts Surface i stedet for en iPad

Microsofts Surface i stedet for en iPad


Microsoft er ude med deres nyeste version af deres styresystem: Windows 8. Dette nye OS skal fungere på tværs af de forskelllige enheder, som vi har, dvs. vores smartphone, vores laptop, vores Xbox og ikke mindst vores slate (“Slate er faktisk det rette navn for en tablet, som Apple yder at kalde deres iPad).
Microsoft-Surface
Jeg har længe været irriteret over at jeg reelt ikke kunne bruge min iPad på mine rejser, som et opbevaringsmedie og derved sikkerhedskopi af mine memorykort.
Jeg sad på en ferie i efteråret og blev godt træt af at iPaden, skønt den har 30GB fri plads, ikke kunne have ret mange af mine RAW billeder på iPaden (En raw-fil på D800 fylder let 40Mb, og jeg foretrækker at fotografere i RAW). Derfor har jeg forsøgt at tilslutte en ekstern harddisk til min iPad, som jeg så gerne ville kunne lægge billederne over på. Men det kan man som bekendt ikke.

Jeg vil meget gerne kunne bruge min  slate/tablet til at kigge mine billeder igennem på mine rejser, og måske allerede her sortere i dem og slette mine fejlskud. Og hvis jeg så kunne bruge denne enhed til også at tage en sikkerhedskopi af mine memorykort, så ville det være optimalt.

Jeg beklagede min nød til en god kollega og fotoven, som fremviste sin nye Microsoft Surface.
Du tager skærmen af tastaturet og har herefter en slate med Windows 8. Denne Surface har mulighed for at tilslutte et USB kabel direkte til enheden, hvilket nok betyder at vi kommer til at se enheden, som et godt redskab til dem der vil fotografere med kabel til en skærm. Der er naturligvis WiFi og jeg hører at der også kommer mulighed for at indsætte et simkort, altså mobildata. Endelig er der en SD-kortlæser. Man genindfører pennen (“stylus”) som jeg må indrømme jeg har været ude og købe til min iPad (da den gør det meget nemmere at arbejde på min iPad med denne i stedet for min store finger). Kort sagt, så kan jeg ikke vente med at få fingrene i en Surface, når den dukker op med dansk version.

Men tilbage til emnet: kan man tilslutte en ekstern harddisk (eller en USB-memorystick) til denne Surface, og derved udvide lagerkapaciteten, så man derved har det optimale rejseredskab?

Min fotokammerat tog udfordringen op og gik hjem og lavede denne video.

Konklusion: ja det kan man!! Så endnu en grund til at anskaffe mig en Surface. Nu venter jeg så bare på at der kommer flere applikationer, herunder en app, så mit Eye-Fi kort vil kunne sende til denne enhed. Det bliver så spændende.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

