Forside > IPad, iPad Applikationer > Bliv inspireret ved at bruge RSS-feeds

Bliv inspireret ved at bruge RSS-feeds


Dette er et ældre blog indlæg, som jeg vælger at genposte, da jeg mener at det har store relevans for mange her. Vi bombarderes med informationer, og jeg bliver kun mere og mere glad for mine RSS feeds:

Der er så mange kilder til information og derved også inspiration, at man let kunne bruge en time eller to hver dag til at blive opdateret på de forskellige hjemmesider, hvorfra man henter sine informationer.

Jeg vil derfor bruge dette blog indlæg til at slå et slag for RSS-feeds.
Når du abonnerer på et RSS-feed, så modtager du en overskrift og en kort tekst om en artikel på en hjemmeside. På mange hjemmesider finder du følgende logo, som indikerer at du kan abonnere på sidens feed.

Hvis du abonnerede på min blog ville du modtage et RSS-feed, hver gang jeg skriver et nyt indlæg.

Hvordan modtager man så RSS-feeds.

Der findes forskellige måder at læse sine RSS-feeds på, f.eks. igennem Outlook eller MS-Explorer. Jeg foretrækker at samle mine RSS-feeds i Googles Reader, hvilket vil sige at de ligger samlet ude i “Skyen”. Men ved at bruge Google Reader kan jeg også få dem ned på min iPad eller iPhone.

Dette betyder at jeg kan sidde i bussen og hurtigt bladre igennem de nyhedskanaler, som jeg har bedt om RSS-feeds på.

For at læse mine RSS-feeds på min iPad bruger jeg applikation MobileRSS. Denne app knyttes til din Google Reader konto, og synkroniserer dine feeds, så de nyheder du læser på eenenhed, bliver registreret som læste på den anden. Applikationen henter også billederne, og gør det muligt markere nyheder med “stjerner”, så de let kan hentes frem senere. Du kan også knytte noter til en feed, sende en nyhed på e-mail til en ven, dele en nyhed på Tvitter eller Facebook, gemme den i Evernote, osv. Applikationen er nem at bruge og nem at navigere rundt i.

Hver morgen er det første jeg skimmer igennem mine RSS-feeds. Jeg hente nyheder ind fra bl.a.

  • DR – Nyheder – online
  • Politiken
  • Børsen
  • Berlingske.dk
  • iPad.net
  • PhotographyBLOG
  • Michael Bangs blog
  • DPReview
  • Forskellige Nikon grupper
  • Fotomarathon
  • Computerworld

At læse nyheder skal være en effektiv og let opgave. Med den mobillitet jeg har med min iPadd bliver jeg hele tiden nemt opdateret med dagens væsentligst nyheder og sparer en masse tid ved at selv at søge informationerne frem.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

