Forside > Fototeknik > Skru op eller ned for lysstyrken på din indbyggede flash

Skru op eller ned for lysstyrken på din indbyggede flash


I forlængelse af mit blogindlæg i går om diffuseren (se her), så fik jeg en mail fra en læser, der ikke var klar over at man kunne skrue op (og ned) for styrken på den indbyggede flash, som jeg forklarede i gårdagens indlæg.

Jamen jeg haster derfor straks med et svar🙂

91161.image0

De fleste nyere DSLR kameraer giver mulighed for at skrue op eller ned på flashens styrke. På nogle kameraer skal du blot se efter et lille lyn-mærke, som på billedet her over. Holder du knappen mede og drejer på hjulet, så skrues der op eller ned for styrken. På mit kamera kan jeg skrue op til +1 og ned til -3.
På andre kameraer skal du ind i menuen for at finde funktionen:

flash

Jeg kan varmt anbefale dig, der ikke har prøvet denne funktion endnu, om at finde frem til den på dit kamera og se kort teste hvordan det virker. Du kan skabe så meget bedre billeder, hvis du er klar over at du kan regulere flashens styrke ganske let.

Kategorier:Fototeknik Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

