Forside > Uncategorized > Endnu en lille gadget, der hjælper mig meget

Endnu en lille gadget, der hjælper mig meget


Du kender det sikkert: du kigger igennem søgeren og konstaterer at dit øje bliver forstyrret af lys fra siden.

Og endnu værre bliver det, når du som jeg bruger briller.

Eye-cup

På billedet til venstre ser du den originale eye-cup, der følger med mit kamera. Man skal have øjet ret tæt til søgeren, og ligeledes med brilleglasset. Men så er det jo heldigt at man har tænkt lidt over dette og sørget for at lave en lille gummiring, som passer bedre omkring øjet. Nikon benævner den DK-19 og jeg har indsat billedet her ovenover til højre.

Jeg fandt den forleden hos Nikonphotoexpert.com til kun kr. 115,- (+ kr. 8 i fragt) og bestilte den straks. Absolut billigste sted, når man tager fragt og alt i betragtning (Vefafoto.dk skal have kr. 85,- plus kr. 90,- i fragt)

Kan kun anbefale jer, der bruger briller af anskaffe jer et eye-cup til jeres kameraer.

Kategorier:Uncategorized Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

