Forside > Causerier, Fotokurser - Workshops, Kurser > Mit sidste AOF kursus

Mit sidste AOF kursus


Forleden havde jeg mit sidste fotorelaterede kursus hos AOF. Det  har været spændende 2 år med godt 320 kursister.

Det blev til en hel del nybegynder kurser, et par kurser i natfotografering og et par kurser i at fotografere mennesker (modelfotografering). AOF så gerne at jeg fortsætter, men jeg kan mærke at jeg er tæt på at sætte en plade på og høre mig selv gentage det samme igen og igen.

Jeg har nydt at undervise det håbefylde, der har været alt fra den erfarne og til den person, der dagen før havde købt sit digital kamera.

Jeg har nydt at hævde under min indledning at jeg lover dem at de forstår blænde, lukketid og ISO inden de går hjem, og at de tager endnu bedre billeder når kurset er slut. Jeg ser de skeptiske ansigter over denne udmelding, men har nydt at mine kursister har siddet til aller sidst og indrømmet at nu tager de bedre billeder!

På modelfotograferingskurserne har jeg nydt de mange entusiastiske fotografer, der alle har haft en fed dag og som er blevet meget mere sikre i deres adfærd og håndtering af et fotoshoot med en model, det være sig deres børn, et bryllup, en veninde eller end bedre halvdel.

Når vi har stået på broen over Kalvebod Brygge og fotograferet bilernes røde lygter, og har fornemmet at bilisterne har troet at de mange kameraer var en eller anden speciel razzia, og kursisterne og jeg har grinet af de mange underlige spørgsmål fra forbipasserende, så bringer det mange skønne minder frem og mange glade ansigter.

Jeg er benovet over at mange af mine kursister har deltager på flere af mine kurser, og har nydt de kommentarer, som nogle af dem har skrevet på min Ris-og-Ros side.

Måske har jeg blot brug for en pause? Måske skal jeg undervise i et andet regi? Måske skal jeg ….?

Jeg ved at jeg skal ud og have brugt weekenderne nu på at få taget flere billeder selv 🙂

 

  1. Kim
    3. december 2012 kl. 22:39

    Held og lykke, med hvad du så end finder på, var dog så heldig at få glæde af et af dine kurser. Hilsen kim

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

