Forside > Udstyr > En update på mit tidl. review på Lowepros hoftebælte

En update på mit tidl. review på Lowepros hoftebælte


Efter en lang tur rundt i Vietnam, så har jeg haft god tid til at teste mit hoftebælte fra Lowepro.

20120930-062621.jpg

Og med mere erfaring, så finder jeg det på plads at jeg lige opdaterer mit review. Jeg har tidligere skrevet om forskellige bælter, og kom den gang frem til et kompromis, der indebar at jeg valgte Lowepros bælte. Læs mit review her.
Mit kompromis bestod primært af polstringen af dette hoftebælte mod at man ikke kan sætte standard objektiv tasker i bæltet, men må benytte Lowepros egne.
Jeg har lige fået et nyt objektiv til mit nye kamera og der fulgte en taske med. Desværre kan denne taskes bærerem ikke sættes i Lowepros bælte. Valget stod mellem at vælge at købe en ny taske eller bruge den gamle. Jeg tog derfor lige en snak med den lokale skomager, og vi fandt en løsning, hvorved jeg kunne bruge tasken.

Men skomagerens løsning holdt bare ikke. Låsene gik for let op, hvis jeg stødte ind i noget eller løb, hvorved jeg tabte objektiv tasken. Ikke videre heldigt, når man skal forsere en af Hanois travle gader.

Et andet kritikpunkt er selve spændet. Eller måske rettere min mave!? 😉
Jeg oplevede flere gange at når jeg forsøgte at bukke mig kraftigt ned, så udløstes spændet og hele bæltet med objektiver, mv. faldt ned om benene på mig. Igen ikke videre heldigt, når man står i en lille strøm af vand.

Når det så er sagt, så har det været befriende behageligt ikke at skulle bære rundt på en rygsæk. Jeg har altid mit kamera i en R-rem om halsen, for hurtigt at kunne tage billeder.
Jeg har haft hænderne frie. Jeg har ikke skulle tænke på at nogen stjal fra min rygsæk, på ryggen, når vi gik rundt på markederne.
Polstringen er god og medfører faktisk ikke at jeg svedte på hoften.

Kategorier:Udstyr Tags: , , ,
  1. 9. januar 2013 kl. 22:27

    Fik anbefalet en løsning på det kritiske spænde: skift det ud med et af denne slags: http://www.johnhowardcompany.com/Double%20Lock%20Rock%20Lockster.htm .
    Enkel og genial løsning, som Lowepro burde overveje.

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

