Forside > IPad, iPad Applikationer > Download Nikon manualerne til din iPhone eller iPad i ny app.

Download Nikon manualerne til din iPhone eller iPad i ny app.


Tidligere har jeg fundet manualen til mit Nikon D800 kamera i et PDF-format og derefter hentet det ind på min iPad, så jeg havde manualen med mig. Det har virket ganske godt, især da jeg valgte at bruge appen iAnnotate til at bladre, søge og skrive noter ind.

Men så læste jeg i dag at der er kommet en gratis applikation, som giver dig mulighed for at downloade alle manualerne til Nikons DSLR-, CSR-kameraer samt flashes!

Klik for at komme til iTunes

Der er bare lige et problem: applikationen findes (endnu) ikke på den danske udgave af iTunes. Så derfor måtte jeg lige ind over den amerikanske konto, som jeg oprettede for nogle år siden (læs hvordan du gør det her – og man kan godtoprette kontoen i dag uden at tilknytte et kreditkort!). Det var lidt besværligt, men nu sidder jeg med applikationen på min iPad, og det er besværet værd.

Først skal du ind og downloade de manualer, som har relevans for dig. Her er så vidt jeg kan se alle manualer og tekniske guides til de sidste mange års spejlrefleks kameraer (DSLR), men også det nye spejlløse “Nikon 1”. Der er også manualer til Flash SB910, SB700, SB400 og meget mere.

Nu kommer billederne over og ligge i “Book Shelf”, som stort set ligner iBooks. Herfra vælger du den manual, som du vi se igennem.

Det giver nedenstående skærmbillede:

Og her adskiller appen sig væsentligt fra min iAnnotate-løsning:

For det første så er der en knap “Content”, der trækker mig til indholdsfortegnelsen. Og ligeledes en knap “index” der fører mig til stikordsregisteret, sidst i manualen. Begge registere er smarte, så hvis jeg trykker på et punkt her, så flyttes jeg automatisk til den pågældende side. (der skulle jeg bladre frem og tilbage i den anden løsning).

Der er gode søgemuligheder, som viser en liste først, som man så vælger imellem. Og søge funktionen er hurtig.

Endelig kan man indsætte bogmærker, hvortil man knytte længere kommentarer.

Alt i alt et super godt værktøj, for dem der gerne vil have manualen med på farten. Applikationen virker også på ens iPhone og så er den gratis!

Men hvorfor f…. er den ikke lagt ud på den danske version af iTunes. Nikon Danmark…nu må i komme ind i kampen.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

