Forside > Ferietips > Dropbox – genial på ens ferie til at dele billeder med.

Dropbox – genial på ens ferie til at dele billeder med.


Jeg har tidligere argumenteret kraftigt for at man ikke kan leve uden en Dropbox. Og slet ikke som fotograf!

Min Dropbox bliver brugt til at dele billede med de personer, som jeg har fotograferet. Mange gange lettere end at sende billederne på en mail, USB-nøgle eller CD-rom (godt nok lang tid siden jeg har brændt en CD).

Flere og flere applikationer til iOS (iPad og iPhone) samt Android-enheder samarbejder med Dropbox.

Det betød at jeg på min ferie til Vietnam let kunne uploade billeder til en bestemt undermappe i min Photos-mappe. Jeg kunne så sende et link til min familie og mine venner, så de løbende kunne følge med i vores rejseoplevelser. Se et eksempel her.
Der er flere og flere steder, hvor man kan finde et gratis/åbent trådløst netværk (også i Vietnam).

Jeg vil en af de nærmeste dage skrive et blogindlæg om en applikation, der let tager mine udvalgte billeder på min iPad, retter dem i størrelsen, indsætter logo og meget andet, inden billederne automatisk uploades til den udvalgte Dropbox.

Det bliver ikke smartere!

Klik her for at få en gratis Dropbox konto.

Jeg bruger også min Dropbox til at gemme kopier af mit pas, flybillet og andre vigtige papirer, når jeg er ude på rejse. På den måde har jeg altid dokumenterne på min iPhone og iPad og kunne i værste tilfælde få adgang til disse dokumenter fra en hvilken som helt PC med netadgang.

Jeg bruger også denne funktion til at samle inspirationsbilleder i, som jeg deler med mine fotovenner og bestemte modeller. Det giver en god måde at arbejde med ideer på.

 

Kategorier:Ferietips Tags: , , ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

