Forside > IPad, Mobilrelaterede > Kameraet i den nye iPhone5

Kameraet i den nye iPhone5

12. september 2012 Skriv en kommentar Go to comments

Så blev den nye iPhone vist frem. Siden jeg testede iPhone4S’eren i forhold til HTC One X’en, så har jeg ikke været imponeret af iPhonens kamera.

Her er lidt facts om den nye iPhone 5’s kamera:

  • 8 mega pixel sensor
  • ny sensor
  • støj reduktionsfilter
  • 3264 x 2448
  • 5 element lens (oversat betyder det vist at objektivet består af 5 linser)
  • F/2.4 i blænde
  • hybrid infra rød filter (øhh..)
  • smart filter, der skulle checke billedet før støjfilteret aktiveres og som skulle forbedre billedet.
  • dynamisk svagt lys mode, som skulle give dig 2 F-stops bedre ydelse
  • safirglas-cover
  • backside illuminated (?)
  • hastigheden for at tage et billede skulle være 40% hurtigere.
  • panorama-software
  • filmer i 1080 p HD videokvalitet,
  • med videostabilisering,
  • ansigtsgenkendelse man kan tage billeder imens man filmer

Forside kameraet er blevet opdateret

  • 720 pixel
  • backside illuminated (?)
  • face detection

Den kommer i hvid og sort. Er blevet større i formattet 4″ og tyndere. Bagsiden skulle være aluminium.

Personligt: skuffelse – ikke noget nyt i dens design. Stadigvæk det samme layout, som vi har kendt nu siden 2007. Hvorfor får vi ikke snart lov til at kunne designe vores “hjemmeskærm” med kalender info, sms oversigt, mv, som f.eks. man kan på Android og Windows Phone 7,5 (med deres nye tiles).

Jeg tror dommen bliver hård, og kun inkarnerede Apple fans vil forsvare denne “nyhed”. Jeg ser frem til lanceringen af Windows Phone 8, som immervæk lyder spændende.

Kategorier:IPad, Mobilrelaterede Tags:
  1. 12. september 2012 kl. 19:30

    Fin subjektiv vurdering af “nyheden” fra Apple. Det lader til at din største anke ved produktspecifikationerne er at den ikke er ligesom telefoner af andre mærker. Apple laver 1 og kun 1 telefon model (i modsætning til de 10-20 forskellige android telefoner der er på markedet samtidig). Fungerer den ene model? Ja. Er det et godt produkt? Ja. Er det den bedste telefon på markedet? Det kommer an på dine behov. Selv har jeg en forældet HTC telefon så du må ikke beskylde mig for at være Apple-fan-boy; jeg forstår bare deres produktfilosofi. Min kone har en iPhone 4S og det eneste jeg ved om kameraet i den telefon er at hun aldrig får brug for at købe et kompaktkamera igen. Hvis man håndterer kameraet ordentligt har det de tekniske kvaliteter der skal til for at tage fornuftige billeder. Er det nødvendigt at sammenligne det med andre telefoner og kameramærker? Kun hvis din telefons primære funktion er kameraet og du trænger til at opgradere. Hvis du har brug for at pixel-peep’e har du brug for en bedre hobby – har du brug for et billedkvaliteten fra et spejlreflekskamera skal du slet ikke bekymre dig om telefonanmeldelser.🙂
    Bare mine 2 cents.

    • 12. september 2012 kl. 20:10

      Nu arbejder jeg til dagligt i en del af IT-branchen, hvor min dagligdag handler meget om de forskellige mobiltelefoner, så derfor er jeg måske lidt nørd-farvet i min viden, men også erfaren eller såkaldt “first-mover”.
      Jeg er faktisk ikke kritisk overfor kameraet. Her skal jeg se billeder taget af dette kamera først. Jeg synes bare jeg ville dele kameraets specifikationer.
      Min kritik at iPhone 5’eren er nu det helhedsindtryk jeg har fået i dag ved præsentationen af den nye telefon.
      Vil anbefale at du læser mit review af iPhone 4S’erens kamera i relation til HTC OneX’eren, som du bl.a. finder her:

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

