Forside > Inspiration, Sjov :-), Udstyr > Imponerende old school fotograf ved OL.

Imponerende old school fotograf ved OL.


Forleden bloggede jeg om en fotograf, der havde fascineret mig. Han sad med et ældgammelt kamera i baggunden, imens en spiller fra det danske håndboldlandshold blev interviewet.

Jeg var så fascineret af denne fotograf, men også forundret over at nogen vælger at fotografere til Olympiaden med et kamera fra omkring 2. verdens krig.

Nu er jeg så heldig at en, af dem, der læser denne blog, faktisk kunne fortælle at fotografen hedder David Burnett, og var blevet indfanget af Politikens fotograf Jens Dresling (link).

Med denne gode information kastede jeg mig over tastaturet og ind i søgemaskinernes verden.

Her fandt jeg hurtigt frem til David Burnetts hjemmeside, og her kunne jeg blandt andet læse at det kamera jeg havde set på TV2 var et “Pacemaker Speed Graphic” (link).

Jeg fandt også frem til et Vimeo-klip, hvor David Burdet fortælle at han med dette gamle kamera faktisk også fotograferede ved Olympiaden i 2004 0g 2008.

Cirka 8:10 inde i ovenstående klip kan du se og høre David Burnett fortælle om dette kamera og hans erfaringer med dette kamera. Du kan også nyde hans billeder og læse mere om ham på hans hjemmeside: http://www.davidburnett.com

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

