Forside > Causerier, Sjov :-) > Olympisk pressefotograf med et kamera, der minst er 50 år gammelt.

Olympisk pressefotograf med et kamera, der minst er 50 år gammelt.


Jeg havde lige set de danske håndboldpiger slå Sverige i håndbold ved de Olympiske lege. Så var det tid til et interview med en af de danske spillere. Frem kom mikrofonen, men jeg hørte ingenting.

Jeg sad dybt fascineret af den fotograf, som jeg kunne se i baggrunden. Han sad med et gammelt kamera fra midten af forrige århundrede!!!!

Han sad og hev og flåede i dette kamera. Og en gang i mellem lagde han kameraet fra sig og tog sit nyere kamera, som hang ham om halsen og knipsede løs. Og også her overraskede han mig, idet jeg kunne se at hans tommelfinger slog filmen en ramme frem efter hvert billede.

TV2’s natholdet fangede også denne scene og hvis du klikker på billedet kan du se et kort indslag om denne spændende pressefotograf.

Jeg under mig lidt over hvordan denne fotograf kan blive akkreditteret, for hvem pokker køber hans billeder ??? Nogen der ved hvem han er ?

Kategorier:Causerier, Sjov :-) Tags: ,
  1. Klaus Thøstesen
    3. august 2012 kl. 20:30

    Han hedder David Burnett.
    Det ved jeg kun fordi jeg følger med på http://foto.dresling.com (Vist den eneste danske fotograf som blogger fra OL?).

  2. Jan Møller Jensen
    6. august 2012 kl. 07:15

    Hvorfor undrer det dig, har du prøvet at finde ud af hvem han er??

  3. 6. august 2012 kl. 14:53

    @Jan: Jeg undrer mig fordi det er så “old schoole”. og da jeg netop ikke ved hvem han er, så håbede jeg at der var en, der kunne berige mig med mere viden.
    Og det er netop det Klaus gør. 1000 tak til Klaus….har læst forskelligt om David Burnett og er imponeret. Så det bliver da lige til et blog indlæg.

  1. 6. august 2012 kl. 15:09

Kom gerne med en kommentar.

