Forside > iPad Applikationer, Mobilrelaterede, Modelfotografering > Modelkontrakter på din iPhone eller iPad

Modelkontrakter på din iPhone eller iPad


Sidder og forbereder mig på et kommende fotoshoot, og ville have styr på mine modelkontrakter.

Jeg har tidligere benyttet en applikation “Photographer’s Contract Maker”, men efter et alvorligt crash, så har jeg ikke fået checket applikationen og opdateret mine skabeloner.

Applikationen virker både til min iPhone og min iPad. Jeg slipper for at have papirkontrakter med. Kontrakten udfærdiges på stedet. Parterne skriver under på enheden og det PDF’ede dokument sendes med det samme på en mail til både model og fotograf.

Så nu var det så tid til at se på denne applikation igen og den har fået en hel del fede features.

Da jeg benyttede/anmeldte applikationen (Link) var det en temmelig statisk kontrakt man kunne benytte, som kun tillod indtastning af modellens navn, adresse, osv.

Den nyeste version af applikationen gør det muligt at indtaste bl.a. valgmuligheder, som skal checkes af – inden den endelige kontrakt udformes. Det betyder at alle de forskellige forbehold, som normalt indgår i papirkontrakterne (tilladelse til at bruge dem på hjemmeside, på Facebook, videresalg), nu fremgår af den liste, som man selv definerer.

Har du accepteret at iCloud dine dokumenter, vil en kopi af din database – på din iPad –  blive lagt ud på iCloud, og du kan derefter “restore” det hele på din iPhone. Minusset er så hvis du nu laver kontrakter på begge enheder, så vil alle data – på den ene enhed – forvinde, når du henter uploader til iCloud fra den ene enhed og “restorer” på den anden. Det må de kunne gøre smidigere, så man kan eksportere ens skabeloner.

Du finder applikationen her.

  1. Brian Christensen
    22. august 2012 kl. 07:57

    Hejsa..

    Jeg har downloadet dette program efter jeg har set din gamle anmeldelse af det for et par år siden.. Jeg har fulgt det link du satte ind i kommentarerne, hvor man kan kopiere en dansk version og indsætte.. Det har jeg nu gjort og det ser fint ud… 🙂

    Men hvad så når man skal bruge de check boxe? skal jeg lave det hele om så eller hvordan skal jeg gøre det? Synes ikke rigtig jeg kan se det nogen steder.

    Mvh

    Brian

    • 22. august 2012 kl. 18:24

      Hej Brian
      Den nyeste version giver mulighed for at skræddersy din kontrakt, så man nu designe valgmuligheder, som man aktivt skal tage stilling til (krydse af ved berøring på skærmen). Disse valg bliver så indsat i den endelige kontrakt.
      Det tog mig lidt tid at regne ud hvad de forskellige valgmuligheder kunne bruges til og hvordan disse valg blev indsat i kontrakten.
      Men nu virker det for mig og desværre ikke noget jeg kan kopiere ud.

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

