Forside > Causerier > Et fantastisk fotoshoot

Et fantastisk fotoshoot


Jeg har ikke været så spændt siden jeg tog mine første bryllupsbilleder. Jeg har gennemgået alle teorierne, forberedt mig og haft denne spændte følelse at det må bare ikke gå galt i dag. Jeg har glædet mig til denne opgave og enddog følt mig beæret over invitationen.

Fantastisk vejr og nogle af Landroverne

Dansk Landrover Klub afholdte deres tilbagevendende træf på Høvelte kasserne, nord for København, som er arrangement, hvor børn med livstruende sygdomme kunne komme sammen med deres familier og få en fantastisk tur i en Landrover ud i det store terræn. Samarbejdet var bl.a. med Foreningen for Cancerramte børn og Muskelsvind Fonden.

En af mine kursister, som kører Landrover, havde spurgt om jeg ville være den officielle fotograf ved dette event, bl.a. pga. mit fokus på mennesker i mine billeder. Det ville jeg naturligvis gerne, og jeg må indrømme at jeg var lidt spændt på denne opgave. Jeg har ikke selv haft familie eller venner tæt inde på livet med en livstruende sygdom og jeg var ganske klar over at deres skæbner ville berører mig. Men det var min opgave at fange glæden ved børnenes oplevelser denne dag og ikke minst levere nogle billeder, som de kunne printe ud og hænge op, når de kom tilbage på hospitalet.

“Sandkassen”

Over 70 Landrovere var mødt op. Der ankom 11 Landrovere fra Sverige for at være med. Allerød Brandvæsen kom med en stigevogn. Forsvaret stillede op med to mandskabsvogne. sportsvogne, hospitalsklovnene, Sørens Pølsevogn, Michellin kokken Poul Cunningham, Politiet med motorcykel og politivogn….var blot nogle af de oplevelser og folk, der stillede op til dette event.

Sikke en oplevelse at opleve alle de glade og engagerede Landroverejere, der gav alt hvad de kunne for disse børn. Ud over mudder alle steder i bilerne, så brød flere biler sammen, da chaufførerne ikke holdt sig tilbage for at give disse børn og deres familier en fantastisk oplevelse.

Der blev bestemt ikke passet på bilerne

Jeg fotograferede og fotograferede, og fangende nervøsitet og spænding i øjnene hos de mange børn, mens de bumlende ned af bakkerne og igennem muddersøer. Og glæden ved de skønne oplevelser var at finde i alles øjne.

En sød detalje var at man ikke kun havde fokus på de syge børn, men også på deres brødre og søstre. De skulle også have en fantastisk oplevelse for de bliver ofte glemt, og deres støtte er jo uvurderlig.

Og glæden var ikke kun at finde hos børnen og deres familier. Jeg fangende mange hjertelige smil hos de chauffører, der lige havde haft en barn med rundt på en tur.

Det var en fornøjelse også at opleve det sammenhold , der er i blandt disse Landrover ejere og deres familier, og jeg forstår nu, hvorfor mange siger at dette er en rigtig drenge-r..s-sport…:-)

Fuld fart igennem det store mudderhul. Ville ønske dette havde været video.

En svensk Rangerover gav fuld gas igennem denne udfordring

Poul Cunningham og en af arrangørene nyder en is i en af militærets MPV’er

Her sad et par biler fast og ungerne fik en skøn oplevelse

26 meters udsigt over området fra brandvæsnets stigevogn.

 

Jeg har lige set mine over 1000 billeder igennem og puha! De er blevet gode!  Nu skal de lige kigges igennem og lægges op. Så skal dagens oplevelse fordøjes. En dag hvor mange af dagligdagens udfordringer blev sat i perspektiv og hvor livet viste mig at vi skal nyde nuet.

Kategorier:Causerier
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

