Forside > IPad > Så fik jeg købt den “nye iPad” og hvordan er den så ?

Så fik jeg købt den “nye iPad” og hvordan er den så ?


Det var ikke med min gode vilje at jeg i dag måtte ud og købe den nye iPad, som jeg vælger at kalde iPad3. Jeg havde valgt at springe denne nye model over, idet jeg mente at min iPad 2 opfyldte mine behov fuldt ud.

Nu står jeg så med 3’eren og min backup er lige kørt på plads. Indrømmet, det er sgu smart. En lille time efter at den nye iPad er sat til iTunes, så er min nye iPad gendannet med den opsætning, musik, osv. som lå på den gamle. Dog må jeg konstatere at mit favorit fotoprogram Photo Manager Pro ikke var en del af denne back-up, så nu er alle mine billeder/portefølge forsvundet 😦

Den nye iPad kommer med en forbedret skærm: Retina skærmen, og hold da op hvor er det et flot billede.

Den “gamle” skærm havde en skærmopløsning på 1024×768 pixel ved 132 ppi, og den nye har en dobbelt så fin skærmopløsning på 2048×1536 pixel ved 264 ppi og så på denne Retine skærm, der kører HD. Dette betyder at jeg nu kan have endnu flottere billeder på min iPad, men også at de vil fylde mere.

Når jeg ville have nogle billeder med på min iPad, så har jeg haft en batch-kørsel i mit organisering program ACDSee Pro 5, der reducedere mine billeder, så de passede til skærmopløsningen på 2’eren. Nu skal jeg op i den dobbelte opløsning, og derved fylder de mere…….OK..luksusproblem.

At den nye også har fået en hurtigere processor, troede jeg ikke ville betyde noget, for jeg synes jo at 2’eren var ganske hurtig, men jeg må indrømme at hastigheden imponerer mig. Og samtidig så tænker jeg: det er da pokker, så utålmodig jeg åbenbart er gået hen og er blevet.

Kameraet er også blevet bedre. Og her må jeg indrømme at jeg faktisk var skuffet over 2’eren. Jeg bruger min iPad meget til at tage noter under møder og til konferencer. Og her har jeg for vane at tage billeder med min iPhone, og så “bumpe” det over på min iPad og ind i mit note program (Evernote), ganske enkelt fordi jeg ikke er til freds med iPad 2’erens 720 pixel kamera (0,7 Mega pixel). 3’eren har 5 Mega pixel at gøre godt med og optager i HD kvalitet ved 1028 pixels.

Jeg har hørt rygterne om at Retinaskærmen skulle forbruge mere strøm, men lad os nu se.

Kategorier:IPad Tags: , ,
  1. Jan Møller Jensen
    4. oktober 2012 kl. 16:10

    Jeg ved godt det er et gammelt indlæg, men hvilken model købte du, jeg står over for at købe en, hvilken str. ? og er den med 3g ??

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

