Forside > Billedbehandling, Causerier > Lidt mere uheldig Photoshop

Lidt mere uheldig Photoshop


Efter mit indlæg igår om billedmanipulation, så søgte jeg lidt rundt på nettet og fandt mange sjove eksempler på manipulation. De fleste i relation til reklamer.

Men jeg hæftede mig lige ved følgende to, fordi disse indgår i en anden sammenhæng, hvor manipulationen er udført for at sende andre politiske signaler.

Denne photoshop fejl må have kostet grafikeren jobbet: Præsidentiel familieidyl, men Michelle Obama med 3 hænder:

Det næste eksempel er igen et eksempel på manipulation, som er set mange gange igennem historien, men igen afsløret pga. en dårlig grafiker.

I et forsøg på at skjule at overhovedet for den russiske ortodokse kirke har et ur på til en værdi af over Dkr 200.000, så fjerner man da lige uret på hans håndled, men glemmer reflektionen på bordet. Originalbilledet kan ses her.

Og så tænker jeg på alle de billeder, som vi ser i medierne, hvor grafikeren ikke lavede fejl!!
Håber disse indlæg giver lidt stof til eftertanke.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

