Forside > Billedbehandling, Causerier, Modelfotografering > Cate Blanchett uden Photoshop

Cate Blanchett uden Photoshop


Jeg faldt over denne historie i dag, og bringer den her med mine kommentarer, da jeg finder historien interessant.

Det anerkendte engelske magasin Intelligent Life bragte i februar 2012 den smukke og kendte skuespiller på forsiden, vel og mærket uden at det blev redigeret i Photoshop først.

Det var en bevidste handling fra redaktøren Tim de Lisle, der skriver i sin leder, at han netop ønsker at vise den smukke Blanchett, som hun er. “en kvinde på 42”.

I takt med at jeg har taget flere og flere billeder af personner, så har jeg naturligvis også været ind over de “redigeringsmuligheder” der findes i Photoshop. Den stadigvæk ongoing debat om over-redigering har betydet at jeg naturligvis har haft dette i baghovedet, når jeg selv redigerer mine billeder. Men også når jeg har bladret konens magasiner igennem eller siddet og set billeder på diverse fotosites.

Måske skyldes min irritattion også min erfaring med at fotografere “modne” kvinder, som alle kommenterer deres hud og kroppe, og straks opfordrer mig (nogle med et lille bydende smil) til at klare det sidste i Photoshop. Jeg har jo netop valgt at fotografere dem, som den de er, og ikke som den Photoshop kan gøre dem til…..men det budskab kommer jeg sjældent igennem med🙂

Jeg synes at der er alt for mange billeder, der har fået for meget Photoshop. Huden er blevet alt for meget “marcipan”. Og når vi ved at vi alle ældes og derved får bl.a. rynker, men også karakter, så kan det godt irritere mig, når mine sanser registrerer dette, for så betyder det  – for mig – at redigeringen er gået over stregen.

Derfor var det forfriskende at læse dette om denne modige beslutning. Klik på billedet og læs Tim de Lisle’s leder.

  1. Tonnya Borghill
    18. april 2012 kl. 16:24

    Vel nærmere Make up & Photoshop light 😉

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

