Forside > Causerier, Ferietips > Et kig indenfor hos fotobutikkerne B&H i New York

Et kig indenfor hos fotobutikkerne B&H i New York


B&H havde jeg hørt at man skulle besøge, hvis man kom forbi New York.
Som fotointeresseret skulle det være et must, da de skulle have stort set alt hvad man kunne tænke sig. Og så skulle det være en sjov oplevelse at blot besøge butikken.

Så det gjorde jeg 🙂


Og hold da op, sjældent har jeg været i så stort et elektronik mekka.

Det var sidste dag før den jødiske påske, hvor butikken har lukket i 10 dage, så butikken var fyldt med folk. Der skulle være 300 ansatte i butikken (hvilket ikke overraskede mig, for i alle butikker vi besøgte i NYC var der altid mange til at betjene kunderne). Sælgerne går rundt og er hele tiden klar til at betjene dig.

Og for pokker hvor er det effektivt. Der kører kasser rundt oppe under loftet med varerne i, og få minutter efter at sælgeren har tastet den vare ind som du gerne vil se nærmere på, så dukker den op fra en kasse på samlebåndet lige ved siden af dig. Køber du varen, så ryger den tilbage i kassen og afsted ned til det sted, hvor dine varer pakkes.

Jeg skulle bruge en taske til min flash og den var på tilbud til ialt $43 (incl. state tax) hvilket svarer til ca. Dkr. 245,-, samme taske koster i Danmark ca. 650,-. Jeg tog flere stikprøver på vej rundt i butikken og det var alt sammen billigere end i Danmark!  Da jeg faldt for en Tamrac taske til min iPad, som desværre var udsolgt, så tilbød man naturligvis at sende den. Super god service og ganske effektiv.

Effektiviteten fortsatte – rent samlebånd – ved kassen, hvor du betalte og derefter fik dine varer udleveret.

Jeg kan kun anbefale en fotograf til at besøge butikken, for det var en sjov oplevelse.

Kategorier:Causerier, Ferietips Tags: ,
  1. 12. april 2012 kl. 10:36

    B&H Photo & Video lyder som et must, at besøge for en fotograf 🙂 Men er priserne virkelig så meget lavere, når man indregner dansk moms og så told ?

    • 12. april 2012 kl. 12:17

      Naturligvis skal du regne på det hele, såfremt du er oppe på indkøb, der overstiger den grænse for ting, du må købe told og momsfrit i udlandet. Hertil skal du regne med kursens udvikling.
      Hvis du går ind på http://www.shopusa.com og checker deres prisberegner, så estimerer de at $43 svarer cirka til Dkr. 457, så ja det er alt andet lige billigere. Læs blogindlæg om ShopUSA her

  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

