Forside > Fototeknik > At male med lys er noget andet end at tegne med lys!

At male med lys er noget andet end at tegne med lys!


For et par uger siden havde jeg et kursus om natfotografering, hvor vi tegnede med lys. Med en lommelygte skrev vi tekster og var meget kreative.

Natfotografering er en meget lettere disciplin, end mange tror. Alt hvad man skal have er et stativ og en smule indsigt i at bruge lange lukketider.

Men så faldt jeg over nedenstående video og blev klar over at der er forskel på at tegne og male med lys!

At male med lys har jeg endnu ikke prøvet, men denne video gav mig blod på tanden til at planlægge et shoot, i stil med det de tester her. Nu kommer de lune nætter og derfor kunne det være spændende at prøve at male noget mere med lys.

Det overrasker mig lidt hvor meget planlægning, der skal til dette

 

Men det behøver faktisk ikke at være et udendørs shoot. Du kan benytte teknikken til at skabe nogle spændende effekter hjemme på spisebordet.

 

Jeg håber du inspireres, og måske har lyst til at vise dine egne resultater frem med et link i kommentarfeltet her under.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

