Forside > Kamerateknik > Et lille forsøg på timelapse

Et lille forsøg på timelapse


I mit blog indlæg i sidste uge (læs her) om timelapse udfordrede jeg mig selv til at få eksperimenteret med timelapse.

Timelapse vil sige at man tager det samme motiv over tid.

Jeg tog udfordringen op, som nok mest bestod i at finde mit gamle Canon G5 kamera og huske hvordan det virkede 🙂 Men kameraet blev sat op i et vindue og sat til at fotografere et billede hver time hen over dagen.

Det kom der disse billede ud af.

This slideshow requires JavaScript.

Sætter jeg dem sammen i Photoshop, så får jeg dette resultat:

Ikke det mest spændende timelapse projekt, men jeg lærte da at vejrudsigten er ganske afgørende og naturligvis motivet. Jeg skal have flere kontraster frem, hvis jeg skal lave et samlet billede. MEN det kan faktisk også være spændende at lave et forsøg et sted, hvor der sker forskellige ting i løbet af en dag, måske bygget et hus.

Ville ønske at mit DSLR-kamera kunne det samme …

Kategorier:Kamerateknik Tags: ,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. 3. april 2012 kl. 08:11

Kom gerne med en kommentar.

