Forside > Causerier > Skræmmende billedmanipulation

Skræmmende billedmanipulation


I forlængelse af mine blog indlæg om Årets pressefoto, så får dette foto mig til at tænke mig om en ekstra gang.

Jeg er jo rrelt godt klar over denne manipulering, som jeg selv gør på mine billeder. Men jeg mener ikke at have beskåret et billede, for derved at ændre historien som billedet fortæller os, så kraftigt som det er gjort ved dette foto.

Om der er tale om sandhed, altså at nyhedsstationerne Al Arabiya og CNN har manipuleret det originale billede, skal jeg stå uprøvet, men alene fokusere på den magt der ligger i manipuleringen, som dette eksempel viser.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. 16. marts 2012 kl. 19:53

Kom gerne med en kommentar.

