Forside > iPad Applikationer > Reviewupdate: RAW programmet piRAWnha til iPaden

Reviewupdate: RAW programmet piRAWnha til iPaden


Jeg har tidligere skrevet et review på den eneste applikation til iPad’en, som håndterer RAW billeder: piRAWnha.
Mit første review blevet laver på baggrund af en IPad 1, som led gevaldigt under at der ganske enkelt ikke var arbejdshukommelse nok til at arbejde med ens billeder. Programmet gik ganske enkelt ned, hvis man havde for mange RAW billeder på sin iPad.
Med den seneste version 2.1 skulle jeg mene at man har fået løst dette problem. Dette review er lavet pba. en iPad2.
I stedet for at indlæse alle ens billeder og generere thumbnails til dem alle, så henter den nye version mapperne ind, sorteret efter dato.

20110731-144147.jpg

Jo, programmet brokker sig stadigvæk over for lid tmemory, hvis man har for mange andre programmer åbne, og det formåede også at crashe første gang jeg skulle åbne et RAW-billede.

Arbejdsprocessen og mulighederne har ikke ændret signvæsentligt, siden mit 1. review. Her er tale om små forbedringer, så som atvder nu er tal, der viser, hvor meget man f.eks. løfter exponeringen med.
Det er nu også muligt at aflæse billedets exif-data.

20110731-144253.jpg

Bemærk dog at du arbejder med en JPG-version af billedet, og at det færdigt redigerede billede ligeledes gemmes i dette format.

Jeg synes at programmet er helt hæderligt, når det kommer til at rette op på mine feriebilleder, men jeg kan ikke se mig selv sidde og redigere alle mine feriebilleder, skudt i RAW, på denne iPad. Heller ikke selv om man kan gemme presets.

20110731-144343.jpg

Læs mit tidligere review af PiRAWnha her, hvor der også er link til iTunes.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

