Forside > Causerier, Gadgets > Brugen af iPaden, som fremviser på mit fotokursus

Brugen af iPaden, som fremviser på mit fotokursus


Idag skulle min iPad overtage min laptops plads, som det værktøj der skulle vise mine præsentationer mv. på mit begynderkursus i fotografering. Dette blogindlæg kommer til at handle om mine erfaringer.

Jeg havde lavet min Powerpoint  på min pc og planen var nu at filen skulle overføres  til iPad’en, som jeg ville tilslutte projektoren.

For det første havde jeg eksperimenteret med de forskellige tilslutningskabler, som i dag findes til iPaden

Fra venstre: Composite AV-kablet, VGA-kablet og det nyeste HDMI-kablet.

Da den projektor, som jeg skulle bruge, ikke havde en HDMI-indgang, så eksperimenterede jeg med mit Composite kabel, blot for at konstatere at ikke alle applikationer vil lade sig vise på projektoren, når man benytter dette kabel. Jeg har tidligere blogget om VGA-kablet (link), som klart har nogle mangler, der betyder at man må købe et af de andre kabler (Smart af Apple!). Men jeg måtte krybe til korset og investere i (endnu) et kabel.

Med VGA-kablet får jeg nu overført skærmen på iPaden over på projektoren, så langt så godt.

Nu skulle min Powerpoint så overføres til iPadens pendent “Keynote“. OG ja som forventet, så spiller disse to programmer ikke helt med hinanden. Mange af mine animationer kan ikke lade sig gøre at overføre. Apple har deres egen version af mine valgte fonte og mangler andre. Og da jeg endelig fik styr på animationerne, så var der enkelte elementer, som Keynote bare ikke kan finde ud af, og derfor vælger at vise ganske forkert. Æv æv.

Når man tilslutter iPaden til projektoren, så får man nogle nye valgmuligheder i Keynote. Man kan som herunder vist, se det aktuelle og næste skærmbillede på iPaden, man kan også få vist det aktuelle billede sammen med ens noter. Dette fungerer ganske fint.

Endelig havde jeg mulighed for at skifte over til nogle af de andre applikationer, især “Bokeh“, som jeg skrev et review på forleden.

Alt i alt en meget god dag, hvor iPaden næsten klarede opgaven.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

