Forside > Modelfotografering, Uncategorized, Værktøjer > Inspirationsgallerier vha. Dropbox.com

Inspirationsgallerier vha. Dropbox.com


Her kommer lige endnu et positivt indlæg om Dropbox, som jeg mener alle fotografer og modeller bør få sig (er gratis!).

Når jeg sidder og bliver inspireret af andre fotografers billeder på diverse foto-sites, så gemmer jeg af og til billederne i min inspirationsmappe. Disse mapper vil jeg fra tid til anden gerne dele med den person, som jeg skal fotografere, så vi kan samle ideer sammen til det shoot vi har aftalt. Derfor gemmer jeg disse inspirationsmapper i min Dropbox, for herfra er det ganske let at dele billederne med andre.

Well…når man opretter en Dropbox og installerer programmet på ens computer, så oprettes der bl.a. en undermappe der hedder “Photos”. Denne mappes indhold, herunder undermapper, er nem at dele med andre. Til forskel så kan andre ikke uploade billeder til mappen, men får billederne vist i et flot galleri.

Du logger ind på din konto via en browser og får overnstående oversigt over dine mapper. Klik på en af mapperne og følgende skærm kommer frem:

Linket øverst på siden sender du så videre til dem, der skal have lov til at se dine billeder i denne mappe. Billederne bliver nu vist i et flot galleri med mulighed for fuldskærm. Det er naturligvis muligt at køre et slideshow. Desuden kan man downloade billederne.

Læs tidligere indlæg om Dropbox: Del dine billeder med dine modeller vha. en Dropbox

Klik på dette link, hvis du selv skal have dig en gratis Dropbox konto


  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

