Cairo PhotoMarathon


I forbindelse med afviklingen af det danske FotoMarathon i august 2010, havde Det Dansk Egyptiske Dialog Institut (DEDI) inviteret folk fra Cairo til Danmark med henblik på at blive inspireret og lære af vores erfaringer.

På lørdag afholdes det første FotoMarathon i Cairo og undertegnede er inviteret derned for at assistere med afviklingen, så der er afrejse i morgen meget tidlig. Derfor bliver der lidt stille på bloggen indtil jeg er hjemme igen i begyndelsen af næste uge.

Det bliver meget spændende at se hvordan et 12 timers FotoMarathon afvikles i en storby, hvor der befinder sig 20 mio. mennesker på et område på størrelse med Storkøbenhavn. Jeg har ladet mig fortælle at der er en vis forbehold blandt lokalbefolkningen mod fotografer med store kameraer og objektiver.

Jeg skal nok poste en rejsebeskrivelse her. Jeg har aftalt med fotomagasinet Zoom at de må bringe historien i bladet, da de også er sponsorer for FotoMarathon.

Klik ind på www.photomarathon.com hvis du vil se andre internationale konkurrencer. Måske skal du planlægge at holde ferie i Berlin i juni og deltage i  Berlin-FotoMarathon.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

