Forside > IPad, iPad Applikationer, Magasiner bøger og e-books > Endnu et fotomagasin til din iPad

Endnu et fotomagasin til din iPad


Jeg er, som jeg tidligere har skrevet om, ganske glad for at kunne læse mine magasiner på min iPad. Jeg har bladene med mig alle steder, og kan med bogmærker hurtigt finde frem til en artikel eller et foto, der inspirerer mig.

Nu er endnu et af mine favoritblade, “Digital Camera World“, udkommet i digital form til iPaden. Jeg abonnerede på dette blad i en årrække, faktisk helt op til mit køb af iPaden.

Bladet er det klassiske PDF-format af det trykte magasin, hvor udnyttelsen af mediet strækker sig til at man kan klikke på hjemmesider i bladet og blive sendt direkte til denne side i iPadens browser. (Slet ikke noget af alt det smarte, som jeg netop har oplevet med Richards Bransons nye iPad Magasin “Project“.)

Bladet indhold henvender sig primært til fotografen og kun meget lidt til den, der sidder bag computer skærmen. Herunder kan du se et lille slide show af indholdet i November-magasinet:

This slideshow requires JavaScript.

Godt nok er applikationen “gratis” at installere og du får oven i købet november måneds blad med gratis samt en teaser på bladet for december. Men skal du købe december måneds magasin eller tidligere magasiner, så koster hvert magasin dig godt kr. 45,- .

Jeg har tidligere blogget om magasinet “Digital Photographer“, som ved en sammenligning stadigvæk er langt bedre end  “Digital Camera World”.

“Digital Camera World” har et godt oversigts billede over samtlige sider i bladet, men det er også det. Til sammenligning kan man i magasinet “Digital Photographer” få lov til at bladre i de magasiner, som man overvejer at købe. Hvert magasin koster kun Dkr. 30,-. Du kan indsætte bogmærker og endda dele magasinet med andre iPad-brugere.

Noget helt andet er indholdet, men her passer begge blade mig godt i stil og indhold. Og da jeg allerede har mange andre ting, jeg skal læse, herunder de gratis magasiner fra PhotographyBB, som jeg bloggede om i går, så holder jeg mig til kun at abonnerer på eet magasin: “Digital Photographer”. Hvis Digital Photographer står til 5 på en skala fra 1-5, så ligger Digital Camera World på en 2’er – og her ser jeg ikke på selve indholdet i de to magasiner.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

