Forside > IPad > Vis dine billeder og præsentationer fra din iPad på en skærm/projektor

Vis dine billeder og præsentationer fra din iPad på en skærm/projektor


I min dagligdag brugte jeg min laptop til at vise bl.a. Powerpoint præsentationer vha. en projektor.

Nu har jeg (næsten) skrottet min laptop og bruger derfor kun min iPad, og derfor ville jeg undersøge hvordan det lader sig gøre at tilslutte iPaden en projektor.

Jeg var heldig da folkene bag Coolpriser.dk henvendte sig og tilbød at jeg kunne teste et kabel, der skulle kunne udføre netop denne opgave. Kablet består at de klassiske composite-stik og et USB-stik i den ene ende og en tilslutningstik til iPaden i den anden ende. Jeg hæftede mig bl.a. ved at USB-stikket skulle oplade iPaden under en præsentation, da jeg kunne forstille mig at det trækker en del strøm, for at sende signalet til en projektor.

Da kablet ankom tilsluttede jeg det min iPad, blot for at konstatere at der kom en advarselboks op på skærmen, der oplyste at iPaden ikke supporterede dette kabel 😦

For en god ordens skyld, så testede vi også kablet på en iPhone 3G, en 3Gs og en 4, med sammen skuffende resultat.

På Coolpriserdk’s hjemmeside skriver de (link, klik på billederne), at kablet netop virker til iPad og de iPhones, som vi testede 😦

Det var naturligvist venligt at Coolpriser.dk at lade mig teste dette kabel, men ærgeligt at konstatere at det ikke virker. Jeg kontaktede naturligvis Coolpriser.dk straks efter min test, men nu en uge efter har de stadigvæk ikke fået rettet deres hjemmeside og hævder stadigvæk at kablet virker til en iPad. Så derfor må dette review være en “thums-down” og derved en advarsel til andre om ikke at købe dette kabel.

Original stikket fra Apple overvejer jeg nu at teste, men det har ikke oplader funktionen med det ekstra USB-stik 😦

Læs testen af Apples egne kabler her.

Kategorier:IPad Tags: ,
  1. Kemal
    2. marts 2011 kl. 20:20

    Jeg vil meget gerne høre mere om dine erfaringer om apples orginale stik.
    jeg er lærer og ønsker at bruge apad til undervisningen ved at forbinde den til projektor.
    mvh
    kemal

    • 2. marts 2011 kl. 20:35

      Hej Kemal
      Jeg har skrevet dette blog indlæg om kablet og det at bruge iPaden i undervisning. Jeg er bestemt ikke imponeret, hvilket du også kan læse af min artikel her om alle ulemperne ved min iPad, klik her

  2. tobias mikkelse
    16. marts 2011 kl. 03:35

    Jeg har også haft nogle problemer med dette firma, det er noget skrammel de sælger

  1. 18. december 2010 kl. 00:21

Kom gerne med en kommentar.

