Hjem > Værktøjer > Win7-tip: Find dubletter af dine billeder

Win7-tip: Find dubletter af dine billeder

Jeg må desværre konstatere at mit workflow af og til medfører at jeg har dubletter af mine filer. Jeg bad ACDSee Pro3 om at finde mine dubletter og fik (desværre) en lang liste. Men det var rimeligt tungt at sidde med, for at bestemme hvilke filer der skulle beholdes og hvilke der skulle slettes. Derfor kom jeg aldrig videre med dette lille projekt.

Nu er jeg så faldet over et lille program til Win 7, der finder mine dubletter på min arbejds PC. Programmet er udviklet af Auslogics og gratis. Programmet har sine begrænsninger. Blandt andet kan det ikke sættes op til at søge min server igennem, hvor mine billeder er opbevaret, men tilsluttede eksterne harddiske bliver gennemsøgt. Programmet leder heller ikke efter Word-filer, o.lign. -  pdf-filer finder det dog.

Jeg kommer nok ikke uden om at sidde her i julen og kigge min billeddatabase igennem i ACDSee for dubletter, men jeg fik da fjernet 5Gb data

Kategorier: Værktøjer Tags:,
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 70, der følger denne blog

