Forside > IPad > Gør opgradering af iPad’ens software til version 4.2.1 nemmere

Gør opgradering af iPad’ens software til version 4.2.1 nemmere


Opgraderingen af min iPad til iOS 4.2.1 var længe ventet. Langt om længe ville softwaren komme på dansk og keyboardet ville ligeledes være på dansk! Så i mandags blev denne opgradering så sendt ud. Jeg tilsluttede straks min iPad, og havde helt glemt at det var på den nye PC.

Nuvel jeg havde fået lagt alle mine programmer over i den nye iTunes, MEN jeg havde skippet sikkerhedskopieringen, som indleder enhver synkronisering. Sikkerhedskopieringen kan ikke slås permanent fra. Den kan kun skippes!
Godt så…Jeg lod iPad og PC stå hele natten, for næste morgen at konstatere at kun 40% af iPad’en var sikkerhedskopieret! Skulle have iPad’en med mig og måtte afbryde opgraderingen.

Man kan altså ikke opgradere uden at have en sikkerhedskopi, hvilket reelt giver god mening. Men jeg kan ikke have min iPad til at sikkerhedskopirere i 24 timer og for pokker Apple, hvad går der af jer, her er tale om en sikkerhedskopi af søle 64 Gb.

Da jeg har en mappe på min PC med de filer, billeder, kamera-manualer i pdf-format mv. som jeg har liggende på min iPad, så startede jeg med at fjerne al musik, film og billeder, så der kun skulle tages en sikkerhedskopi af programmerne og ganske få filer.
Herefter satte jeg opgraderingen i gang, og allerede efter 3½ timer (!) er 50% af de tilbageværende 11Gb data sikkerhedskopieret.

Min konklusion på sikkerhedskopieringen af min iPad, er at det er en “om’er” til Apple. Nu får vi se om det lykkedes i nat.

Kategorier:IPad Tags:
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

