Forside > Fototeknik, IPad, Mobilrelaterede > Brug din iPad eller iPhone til at male med lys. Genial applikation.

Brug din iPad eller iPhone til at male med lys. Genial applikation.


Jeg downloadede for en tid siden denne lille applikation – Holographium – til min iPad, som skulle gøre det muligt at “male med lys”. Faktisk lovede applikationen at man kunne skive tekster med denne applikation.

Jeg har tidligere eksperimenteret med at male med lys vha. en lygte, så muligheden for at skrive bogstaver skulle jo prøves. Og desuden var denne applikation gratis!

Applikationen gør det muligt at skrive den tekst man gerne vil have skrevet. Derkan man vælge imellem forskellige farver at skrive med. Så kan man vælge bogstavernes størrrelse. Sidst men ikke mindst, så bestemmer man over hvor lang tid teksten skal defineres på skærmen; hvilket man koordinerer med den lukketid, som man vælger at bruge for at få resten at motivet godt.

Når man trykker på definer-knappen i bunden, genereres teksten. Man følger nu anvisningen og klikker på skærmen, hvorefter der tælles ned (3. sek.) og herefter vises skærm billeder lidt i denne stil:

Man trækker nu iPaden henover søgerens felt, hvorved teksten defineres.

Jeg eksperimenterede ude i haven ved at sætte kameraet til at eksponere med en lukketid på 10 sek. Så satte jeg udløseren til med en forsinkelse på 12 sek. Ipaden havde jeg sat til at vise teksten henover 6 sek. Det kom der dette billede ud af.

Ja, jeg skal øve mig lidt mere til at styre tiden og holde iPaden i ro, men sjovt ser det ud. Så dette bliver en app. der bliver på min iPad🙂

Nb.: Den virker også på en iPhone!

Kom gerne med en kommentar.

