Forside > IPad > Tysk fotomagasin udnytter iPadens muligheder!

Tysk fotomagasin udnytter iPadens muligheder!


Mit tyske er hæderligt, men efter at jeg har købt et par tyske fotomagasiner, har jeg måttet konstatere at det halter på fagudtrykkene i så’n en grad, at jeg føler at pengene er spildt. Og min fornemmelse for disse blade er at de har en høj kvalitet og faktisk henvender sig ganske godt til mig og det niveau, som jeg er nået til.

Derfor måtte jeg også lige prøve dette tyske magasin, som netop er udkommet med i en iPad version, hvor første nummer er gratis.

Her er tale om en spændende udnyttelse af iPadens muligheder, dog uden at det bliver for poppet til min smag. Jeg har testet et par magasiner nu: det danske Zoom (som jeg ikke er imponeret over), “Popular Photography” (som udnytter iPadens muligheder for meget til min smag), og endelig “Digital Photographer” (som minder om et traditionelt blad). De to sidste er engelske blade.

FotoHits fungerer mest af alt som et traditionelt blad, som man bladrer igennem “vandret”. Er der en artikel som man finder interessant, så går man lodret ned til næste side i denne artikel.

De enkelte artikler og reklamer udnytter teknologien perfekt. Det er f.eks. muligt at klikke på et produkt i en reklame og få vist denne skærm i en 360 graders visning. Nogle artikler indeholder små uddybende filmstumper, og andre en længere film som viser hvordan en reflektor bruges:

Endelig er det naturligvis muligt at zoome godt ind på nogle af billederne i artiklerne:

Mit helhedsindtryk af dette magasin og deres app er ganske godt. Vil nok ikke abonnere på det, 110 sider til € 2,50, da det er på tysk. Men som tidligere skrevet, så er det første magasin gratis, så det vil jeg varmt anbefale dig at du henter ned, og tester, også selv om dit tyske er dårligt som mit. Klik her for at komme til denne app i iTunes, eller her for at komme til magasinets hjemmeside.

  1. 28. oktober 2010 kl. 11:21

    Tak for info! 🙂

  1. 28. oktober 2010 kl. 11:35

Kom gerne med en kommentar.

