Forside > Billedbehandling, IPad, Værktøjer > Vandmærke på dine billeder direkte på din iPad

Vandmærke på dine billeder direkte på din iPad


Jeg har tidligere blogget om programmer, der indsætter et vandmærke på ens billeder. Disse programmer har alle været til PC’en.

I takt med at jeg bruger min iPad mere og mere direkte forbundet til mit kamera vha. det connection kit, som jeg har omtalt tidligere, så står jeg flere gange og har behandlet et billede direkte på iPad’en, men mangler muligheden for at sætte et vandmærke på billedet, inden jeg sender det videre.

Det kan jeg nu med denne lille gratis applikation til min iPad: Impression.

Man starter med at indlæse det billede, som man vil indsætte sit vandmærke på. Man flytter derefter tekstfeltet rundt med een finger, og bestemmer størrelsen med to fingre.

Klik på “Text” i nederste højre hjørne for at skrive din egen tekst. Et enkelt klik indsætter © – mærket foran din tekst. Ønsker du at gøre teksten mere gennemsigtig, så klikker du på den lille sol.

Til sidst gemmer du en kopi af billedet i mappen “Saved Photo” på din iPad. Enkelt og simpelt. Desværre kan man kun behandle eet billede af gangen, til gengæld er applikationen gratis.

Ønsker man flere fonte, mulighed for at ændre font-farve, saturation eller brightness, så koster applikationen kr. 12. Findes også til iPhonen.

 

Opdate 17.6.2011: Den seneste version 1.3 af gratisapplikationen har fået tilføjet den lille irriterende funktion, hvor du skal oplyse din GPS-position for at kunne bruge programmet. Jeg er stor modstander af denne funktionalitet i app’s, hvor det ikke giver mening ifm. brugen af netop denne app. Oplysningerne sendes videre til Apple, som med disse oplysninger kan målrette deres markedsføring. Så denne app. mister sine stjerner.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. 17. juni 2011 kl. 21:33

Kom gerne med en kommentar.

