Forside > Billedbehandling, IPad, Mobilrelaterede > Retouchering direkte på din iPad

Retouchering direkte på din iPad


Hverken Photogene eller PhotoShop til Ipad indeholder et clone-værktøj.

Og ja jeg skal gerne være den første til at indrømme, at en stor skærm og Photoshop er at foretrække frem for den “simple” redigering, som iPad’en giver mulighed for. Men når det så er sagt, så har jeg nu haft nogle opgaver, som kunne klares med jpg-billeder og den lettere billedredigering (vh.a Photogene).

Men her kommer programmet Retouch ind (klik på billedet for at komme til Itunes)

 Dette lille program til kr. 6 har kun een funktion: at fjerne de ting på et billede,s om man ikke lige vil have med. Men her er reelt ikke tale om et clone-værktøj, men snarere smart-clone.

Man markerer det man gerne vil have fjernet med 2 værktøjer: 1) Lasso og 2) Brush. Med lassoen markerer du med en finger, det område, som du gerne vil have markeret, når cirklen sluttes er området markeret med rødt (som den rødt boks øverst til venstre herover.

Lygtepælene markerer jeg med Brush-værktøjet, ved at male over med min finger. Endelig bruger jeg Erase-værktøjet til at slette det jeg har fået markeret for meget.

Når man skal flytte rundt i billedet, så bruges Move-værktøjet. Når dette er markeret kan man også zoome ind på detaljer, og arbejde tæt.

Når man vælger Brush- eller  Eraser værktøjet, så kommer den en skydebar, hvorved man kan bestemme penslens tykkelse.

Når du har markeret det du ønsker behandlet, så vælger du Go. Programmet beregner sig herefter selv frem til et resultat på ganske få sekunder.

Jeg vil nok anbefale at man tager dette i steps, hvorved man kan benytte fortryd-funktionen.

Konklusion: absolut et must sammen med Photogene.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

