Forside > IPad > Endnu et fotomagasin er kommet til din iPad

Endnu et fotomagasin er kommet til din iPad


Mediehuset Bonnier har også fundet ud af at eMagasiner og eBøger nok er fremtiden for mange.

Bonnier har lanceret en applikation,  der gør det muligt at læse deres seneste magasin på din iPad for blot kr. 18,- pr. nummer.

Jeg kender ikke dette amerikanske magasin “Popular Photography” og valgte at købe det for at kunne lave dette review.

Selve applikationen downloader dine indkøbte numre af bladet (p.t. kun september-magasinet). Bladet er på godt 120Mb, som lige skal downloades (husk at gøre dette på en WiFi-forbindelse og ikke 3G, da det tager en del tid at downloade). De indkøbte numre vil fremover ligge din iPad. Opretter man en gratis Mag+ konto vil man kunne slette magasinet fra iPad’en og senere downloade magasinet igen.

HEr er ikke tale om et klassisk magasin blot vist på en iPad. Man bruger faktisk det digitale medie genialt, ved at skulle “swirwle” ned for at læse artiklerne. Man bladrer som man plejer. Der er benyttet en masse fine interaktionsfunktionre ind her, med links til eksterne websites.

Her er mange billeder, der illustrerer artiklerne på en fin måde. Teksterne kommer op som små bokse henover billederne.

Her er gode reviews på kameraer, flashes, andet udstyr. Konkurrencer. Gallerier og naturligvis mange skønne og forskellige artikler.

Dette er ikke det første magasin jeg køber til min iPad og jeg kan godt lide at jeg altid kan sidde og læse artiklerne, indsætte bogmærker, at de koster væsentligt mindre en papirudgaverne, samt at de ikke ligger og fylder i reolen.

Men jeg tror jeg skal vende mig til denne nye type magasin. Måske er jeg mest til papirtypen, blot på min iPad 🙂
Jeg vil absolut anbefale denne app, for ud over at have en masse fotorelateret indhold, så oplever man også hvordan en iPad kan bruges til at skabe en helt ny form for “magasin”.

Kom gerne med en kommentar.

