Forside > Causerier, IPad > Læs fotomagasinerne på din iPad

Læs fotomagasinerne på din iPad


Alle fotografer nyder at sidde med et fotomagasin i hånden og læse nogle og inspirerende artikler, reviews, tutorials, osv. Problemet er blot at de udenlandske magasiner snildt koster op mod kr. 100,- pr. magasin.

Sad i aftes og checkede nye fotorelaterede apps til min iPad og faldt over nogle applikation, der giver dig mulighed for at læse magasinerne på din iPad. Jeg faldt over Digital Photographer, som udgiver et engelsk magasin (samt nogle italienske, som jeg ikke forstår). Applikationen koster kr. 12,- hvilket inkluderer det sidste magasin. Herefter koster hvert blad kr. 30,- og man kan abonnere på 6 ell. 12 mdr. til nedsat pris.

Jo, der er noget lækkert ved at magasinet ligger i postkassen, når man kommer hjem. At sætte sig i den gode stol med en kop mocca og bladre det igennem.
Men på den anden side, så irriterer det mig også at have stakke med fotoblade liggende i reolen, som jeg aldrig helt har fået gjort mig færdige med, og derfor ikke vil smide ud. For pokker hvor det fylder. Konstaterer lige at jeg kan rive en side ud af bladet, men ikke kopiere tekst/sider/billeder fra app’en!

Jeg må sige, at jeg er positivt overrasket. Ipad’ens super skønne skærmopløsning gør det lækkert at læse teksterne samt zoome ind på detaljer. Billederne fremstår flotte og lækre. Jeg kan vælge at bladre/læse i begge formater, altså højformat (een side af gangen) eller bredformat (2 sider af gangen).

Jeg kan desuden søge på tekster i hele bladet (Ordet Olympus gav 7 hits, med direkte links). Jeg kan indsætte bogmærker, og fra applikationen kan jeg afspille musikken på enheden, så der er liflige toner imens jeg sidder her med min mocca og iPad’en på skødet.

En genial lille feature er, at jeg kan låne mit købte magasin ud til andre. Jeg sender bare bladet til en god ven på e-mail, hvorved denne får mulighed for at læse dette blad i 4 dage. I mellemtiden kan jeg så ikke læse magasinet. Når de 4 dage er gået får jeg igen adgang til bladet. Måske skulle vi udveksle erfaringer med denne funktion, hvis der er andre iPad folk, der vælger at købe denne app.?!

Dette kunne godt gå hen og blive et hit. Jeg skal ikke ud og finde en kiosk, der har magasinet. Jeg skal ikke af med 80-100 kroner for dette magasin, og så ligger der ikke endnu et magasin og fylder på hylden. Og der kommer en notifikation, så snart det nye blad rammer hylderne. Desværre har mit favorit magasin endnu ikke en iPad applikation. Men mon ikke det kommer snart, i takt med Kindle, iPad’en osv. vinder frem.

Hvis magasinet koster kr. 100, så betyder besparelsen at jeg har tjent pengene hjem på denne iPad efter 86 købte magasiner. Genialt!…….:-)

Klik på magasinet herover for at komme til applikationen.

  1. Artur
    25. august 2010 kl. 11:00

    Hey

    Ved ikke om du er klar over det men Zinio.com har også en iPad app… og der kan du også få års abonnementer til næsten ingen penge… f.eks. Popular Photography til 10$ pr. år. eller National Geographic Interactive til 16$….
    Hvis tilbudet er US only, så skift land på din profil fra DK til US og så det ikke noget problem at købe 🙂

    – Artur

  2. 15. september 2010 kl. 11:32

    Fandt lige ud af at et 6 mdr’s abonnement ikke giver mulighed for at købe et tidligere blad. Det kunne ellers være smart at kunne vælge nogle gamle blade til en god pris.

  1. 28. oktober 2010 kl. 11:01
  2. 4. december 2010 kl. 00:59
  3. 20. november 2011 kl. 00:06

Kom gerne med en kommentar.

