Forside > Billedbehandling, IPad > Photoshop til en iPad

Photoshop til en iPad


Forleden frigav Adobe en opdateret version af deres iPhone applikation af PhotoShop.

Har haft applikationen på min iPhone, og var da OK-tilfreds med denne app på de få billeder jeg tog med kameraet på denne telefon. Men indrømmet, det er ikke mange billeder jeg har fået taget med min iPhone. Har jo stort set altid mit kamera på mig.

Men så fik jeg en iPad i hænderne, og nu åbner helt nye muligheder sig. Ja..jo…iPad’en har ikke et kamera indbygget (endnu), men lad mig i et senere blogindlæg komme tilbage til hvordan jeg får mine billeder direkte ind på min iPad. Her vil jeg lige koncentrere mig om et review på Adobes applikation.

Lad mig indledningsvis konkludere at programmet slet ikke kan måle sig med en anden iPad applikation “Photogene” (se efterfølgende blog indlæg). Men lad mig lige gennemgå Adobe Photoshop Express her:

Efter applikationen er startet og en menu tilbyder dig at indlæse et billede fra din samling, så fremkommer dette foto, dette skærmbillede:

Dette er dit arbejdsområde.
Øverst får du mulighed for at uploade dine billeder til en konto hos Adobe eller kopiere dem til din Facebook-konto.
Nederst i billedet: dine værktøjer.

Som dette udklip af skærmen viser, så har du mulighed for de væsentlige reskaber, især straighten hæfter jeg mig ved.

Disse funktioner virker ved at man lader fingeren glide fra venstre mod øjre eller omvendt, og derved regulerer scalaen for den enkelte funktion (på nær Black & White).

Disse funktioner tillader at “lege” lidt med billedet. Her er p.t. 3 “filters”

 

 Vælger man Effects i denne sidste menu, får man dette vindue med bl.a. disse muligheder:

 

 

Der er ikke mange filters og mange justeringsmuligehder i forhold til konkurrenten, og ikke noget der skiller denne app ud fra konkurrenten. Burde nok slette den, men ved at lade den blive, så får jeg jo updates, og hvem ved måske kommer der nogle gode features i en kommende updatering.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

