Forside > IPad, Mobilrelaterede > iPhone apps på en iPad

iPhone apps på en iPad


Jeg har tidligere blogget om fotorelaterede applikationer til iPhonen her. Flere af dem relaterer sig til iPhonens kamera (som en iPad ikke har), og dem har jeg derfor slettet fra iPad’en.

Andre af disse applikationer findes (endnu) ikke i en decideret iPad applikation,  og derfor får i lige en status på dem her:

Applikationen: Photographers Contract Maker.
Jeg har blogget om denne applikation her. Fotograferer man folk, så er dette en “must-have” applikation, og det er nu lettere at læse (og redigere) i kontrakten på iPad’ens store skærm. Modellen kan lettere underskrive kontrakten på den store skærm. Desuden er applikationen lavet således at den roterer, når skærmen vendes (det gør ikke alle iPhone app’s!).

Applikationen: Strobox (læs mere her):
Det er klart lettere at lave en hurtig skitse over ens opsætning på den større skærm. iPad’en har en “udvekslingsmappe” i standars billedfremviseren (“Solsikken”), som din skitse kan kopieres over i. Nu kan du med et af de andre programmer hente skitsen ind og knytte kommentarer til, mv., noget programmet ikke selv giver mulighed for.

Applikationen: GrayCard.
Jeg har ikke blogget om denne lille applikation, der viser bl.a. et 18% gråkort på skærmen. Egentligt ganske smart at have sit gråkort med sig på denne måde, men da f.eks. mine flash’s reflekterer sig i skærmens glas, så får jeg aldrig den rigtige grå farve. Udendørs har programmet hjulpet mig🙂

Applikationen: dSLR Kit FD (altså “dSLR kit for Dummies”)
En super god lille applikation, med masser af information, egne lister og meget mere. Denne kan kun læses i højformat på en iPad (og nej, den er ikke udgivet som “bog” til iBooks).

Applikationen: PhotoCalc og Golden Lite
Jeg bruger primært disse applikationer til at fortælle mig, hvornår den gyldne time indtræffer. PhotoCalc bruger jeg en gang mellem til lige at opfriske mig DoF”en på mine objektiver. Applikationen kan kun læses i højformat.

De andre applikationer, som jeg har installeret vil jeg blogge om i særskilte indlæg, bl.a. også fordi jeg ikke tidligere har omtalt dem her, skønt de var installeret på min iPhone.

  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

