Forside > IPad > Fotorelateret review på en iPad

Fotorelateret review på en iPad


Så har jeg haft min iPad i godt en uge, og det er jo et spændende stykke legetøj.

Jeg har i godt 2 år haft en Iphone, og den kan der siges meget om. Men den indeholder de applikationer, som jeg skal bruge i min hverdag. Og mere vigtigt: jeg har hurtigt adgang til min kalender, mine kontakter, mine mails, nettet end jeg har ved at tænde for min netbook. Hertil kommer de mange applikationer, som er med til at gøre min hverdag lettere.

Sideløbende med at være et godt redskab i forbindelse med min arbejde, så har jeg også været glad for de mange fotorelaterede app’s, som jeg har blogget om her.

iPad’en er reelt blot en stor iPhone, der gør den til et bedre arbejdsredskab. Den store skærm gør det lettere at skrive et brev, men også at se billeder og se film.

Nuvel, dette er en blog om foto, så jeg skal forsøge at holde mig til dette.

Her er en screendump af mine fotorelaterede app’s:

En del app’s, som jeg har haft på min iPhone, har jeg lagt ind på iPad’en. Det er jo så genialt, at alle ens købte app’s kan installeres på begge enheder uden meromkostning. Desuden er iPad’en lavet så smart at den kan køre applikationer lavet til iPhonen, blot ved at forstørre applikationen.  Derfor er mine fotorelaterede app’s en kombination af app’s designet specifikt til iPad’en og and iPhone app’s. Da der ikke er et kamera i en iPad, så har jeg slettet der applikationer, der primært relaterer sig til iPhonens indbyggede kamera.

Den væsentligste applikation er standard billedefremviseren: solsikken, her placeret på bundlinien.

Via iTunes opretter du mapperne på din pc, og billederne bliver synkroniseret over.

Ikke super smart, for når man, som jeg har billederne liggende i forskellige mapper, så er man nødsaget til at lave en mappe med kopier af de billeder, der skal synkroniseres over. Sletter du et billede på pc’en, fjernes det fra iPad’en. Et lille tip her at iPad’s skærmopløsning er på 1024 x 768 på en 9,7″ skærm. (Jeg har oprettet en batch-kørsel i ACDSee, der tager mine billeder og lige tilpasser størrelsen).

Vælg en mappe og der vises denne oversigt over dine billeder:

Vælg nu et af billederne og det vises i fuld størrelse, i en opløsning på 132 ppi. Imponerende flot. Nederst på skærmen vises miniaturer af alle billederne i dette album. Peg på et andet billede på denne linie, for at se andre billeder. Behøver jeg skrive at man kan zoome, gå til næste ved at stryge fingeren over skærmen, osv.

Her har du også mulighed for at starte et slideshow:

Det er desværre ikke muligt at få vist undermapper, men slideshovet kan dog køre, selv om skærmen låses.
Dine billeder vises med målene: 19,6 x 14,4 cm (enheden måler 2,43 x 1,9 cm).

En utrolig flot måde at få vist sine billeder på. Og feriens mange minder kan nu vises frem, og ikke på iPhonens lille skærm.

Kategorier:IPad
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

