Forside > Ferietips > Stil skarpt på feriens temaer

Stil skarpt på feriens temaer


Det har slået mig her på min ferie, at jeg forsøger forskellige genrer indenfor fotografiet.

  • Almindelig turiskfoto
  • Familiebilleder
  • Billeder af lokalbefolkningen, hverdagslivet, “ikke-seværdigheder”
  • Dokumentar / fotojournalisme
  • Feriedagbog
  • Og sikkert flere…

Disse genrer eller måske rettere temaer overlapper naturligvis af og til hinanden, men jeg har måtte konstatere at jeg glememr at tage nogle billeder, fordi jeg glemmer at skifte genre mentalt. Et eksempel: Vi var ude for at spise med noget familie på en hyggelig og spændende restaurant. Stemningen var rigtig god, og jeg fik skudt nogle billeder af denne stemning. Men jeg glemte helt at tage billeder af stedet, som faktisk var ganske spændende og med mulighed for mange gode motiver.

Vores ferie gik til Libanon, som jeg sidst besøgte i 2006, netop som Israelerne valgte at bombe løs. Mange steder blev sønderbombet, og jeg havde sat mig for at opsøge disse steder for at skildre hvordan lokalbefolkningen leverede nu. Når jeg nu ser de billeder igennem, så må jeg konstatere at jeg helt glemte at tage billeder af min familie, som var med mig.

Jeg er kommet frem til, at det er vigtigt at have forberedt sig på de genrer/temaer, som man vil fotografere i løbet af ferien, og så huske – i øjeblikket – at skifte genre, så du også kommer hjem med f.eks. familiebillederne.

Kategorier:Ferietips
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

