Forside > Ferietips > Drop rejse-kamera-rygsækken

Drop rejse-kamera-rygsækken


Når vi skal afsted på ferie, skal der jo pakkes en masse udstyr ned.
Rygsækken er næsten obligatorisk for de fleste. Og vi skal helst kunne spænde vores stativ fast på siden.
Traditionelle rygsække har kun plads til kameraudstyret, og måske lige en lomme til ens laptop, men så er der heller ikke plads til solbrilleetuiet, vandflasken, rejseguiden, kortet, pas, lidt proviant, regnslaget, osv.

På denne ferie har jeg, qua denne blog, haft øget fokus på hvordan jeg oplever det at rejse med mit kamera.

Jeg er kommer frem til at en traditionel rygsæk ikke er mig.
For det første har jeg stortset altid kameraet i hånden, klar til at tage et billede. Til kameraet har jeg idag en R-Strop, som jeg er ganske tilfreds med.
Jeg vil gerne være fleksibel, og har lært at det er meget forskelligt hvilket udstyr jeg har med hvornår på dagen og også i forhold til de mål jeg har sat mig for dagen. At have rygsæken med, med ALT udstyr har vist sig at være helt unødvendigt.
Desuden har jeg et behov for at medbringe andet et fotoudstyr på dagens ekskursioner. En vigtig ting er væske!
Derfor er jeg kommet frem til at jeg til næste rejse vil forbererede følgende:

  • min fototaske skal bruges udelukkende til at transportere alt udstyr fra objektiver til kortlæser, frem til feriestedet.
  • et hoftebælte, hvor der er en lomme til batterier, kort, fjernbetjening, (sol-)briller, pas, osv.
  • på bæltet skal fastsættes tasker til mine objektiver og min flash.
  • der skal også være en holder til en vandflaske!

Jeg vil ikke kæmpe med at rygsækken vælter de gamle damer, når jeg vender mig i den lokale bus.
Jeg slipper for at blive drivvåd på ryggen og under stropperne.
Jeg skal ikke slås med remmen til kameraet og rygsættens remme.

Og endelig har jeg mulighed for at erhverve mig en af disse små rygsække, der indeholder vand.

Jo, jeg er så klar til næste rejse😉

Kategorier:Ferietips
  1. Endnu ingen kommentarer.
  1. No trackbacks yet.

Kom gerne med en kommentar.

